Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Portforwarding, Hur man ställer in portar i en router...
Outline · [ Standard ] · Linear+
Ylenol123
post Mar 25 2009, 08:57 PM
Inlägg #1

Ny medlem
*

Grupp: Medlem
Registrerad: 25-March 09
Från: Jämtland
Medlemsnummer: 634

Nu är det såhär; ja e inte så bra på sånt här, och jag orkar inte vänta på hjälp som jag måste vänta på i flera veckor innan nånting händer.
När du använder en torrent, är det bra (har jag i alla fall hört) att ställa in nånting på routern som heter portforwarding, som gör att routern hittar igen just min dator på mitt trådlösa nätverk, då det är flera datorer som ligger på nätverket med olika adresser.

Jag har kommit så långt att jag har gått in på routerns hemsida, och försökt göra dessa inställningar själv. Det har tyvärr inte gått alltför bra, så nu vände jag mig till någon som förhoppningsvis kan förklara detta för mig hur man gör. Jag lägger till en ny port, beskrivning, lägger till att det är TCP som det ska gå på, och sen kör jag fast. Det fungerar inte, och jag förstår inte vad det kan vara. Kan ni hjälpa mig?
//Ylenol123
User is offlinePMEmail Poster
Quote Post
kefas
post Mar 27 2009, 04:12 PM
Inlägg #2

Medlem
**

Grupp: Moderator
Registrerad: 27-May 05
Medlemsnummer: 7

Exakt hur du ställer in port forwarding beror på vilken router du har. Jag rekommenderar att du surfar in på http://www.portforward.com och letar upp din router där. När du valt rätt router kommer du till en sida med en stor annons på. Gå vidare genom att klicka på länken längst upp till höger: "Click here to skip this advertisment...". du kommer då till en lista med program/spel som var och en beskriver hur du ställer in port forwarding för respektive program/spel. Leta upp den bittorrent-programvara som du använder, exempelvis "Azureus". Följ därefter instruktionerna där för att sätta upp portforwarding på rätt sätt.

Viktigt att tänka på är också att om du har en brandvägg på din dator så måste den tillåta inkommande/utgående trafik till/från din bittorrent-programvara. Om du exempelvis använder Windows Firewall så kan du gå in på inställningarna för denna och i "Exceptions"-fliken lägga till ditt bittorrent-program.
User is offlinePM
Quote Post
Ylenol123
post Mar 29 2009, 07:45 PM
Inlägg #3

Ny medlem
*

Grupp: Medlem
Registrerad: 25-March 09
Från: Jämtland
Medlemsnummer: 634

Härligt! Tack så mycket för hjälpen! Nu fungerar allt som det ska göra! biggrin.gif
User is offlinePMEmail Poster
Quote Post

2 användare läser det här ämnet (2 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic

Lo-Fi Version
Time is now: 9th June 2023 - 01:48 AM